mandag 12. januar 2015

En sniktitt på vår nye utestue


I høst har vi fått bygget oss mer terrasse og denne gang med tak over. Vi har fått oss en liten hule som er helt skjermet for innsyn. Vi har allerede fått brukt området litt nå rundt juletider, og vi ser veldig frem til å kunne bruke det flittig utover våren. Vi er strålende fornøyd med resultatet. Men noe arbeid gjenstår. Vi skal male en vegg og muligens tak.


Vi har ikke tatt oss råd til noen dyre hagemøbler. Disse har jeg laget selv. Jeg har snekret fire pallebenker slik: Jeg skar to paller på langs (brukte 3/5 av plankene oppå hver palle). Skrudde dem godt sammen og skrudde hjul på underst. I tillegg har jeg kjøpt puter på mål som jeg har sydd trekk til. Med noen geite- og saueskinn oppå i tillegg er det blitt riktig så gode og lune sitteplasser. Med fire like pallebenker har jeg og muligheten til å variere hvordan jeg plasserer dem. 




1 kommentar: