onsdag 4. juni 2014

Heklede eggevarmere


Sommerferien nærmer seg med stormskritt og det har vært mye deilig utevær den siste tiden. Jeg tok meg selv i å ta feil av vindusviskere og blinklys da det kom en liten regskur her i går. Det må vel være et sikkert tegn på at vi har hatt mye godvær på sør-vestlandet denne våren. (Skal vel sies at det rett så ofte hender at jeg klarer å gjøre den bommen uten at jeg vel egentlig kan skylde på været men...)

Tidligere i vår laget jeg disse eggevarmerene. Tenkte kanskje noen andre og hadde lyst til å prøve seg. De er veldig enkle, og du bruker bare fastmasker. Oppskrift nedenfor.


Eggevarmere

Heklenål: nr.4
Garn: dobbel babyull

1.  6 fm i magisk ring
(se denne video for forklaring)
2.  2 fm i hver fm =12
3.  1 fm i første, 2 fm i andre - gjenta =18
4.  1 fm i de to første, 2 fm i tredje - gjenta = 24
5. -6.  1 fm i hver fm
7.  1 fm i de tre første, 2 fm i fjerde - gjenta =30
8.  1 fm i hver fm
9.  1 fm i de fire første, 2 fm i femte - gjenta = 36
10.-16.  1 fm i hver fm 
Dra tråden gjennom løkken og fest tråden.



3 kommentarer:

  1. Åååå, så utrolig fine de var:))
    Skulle så gjerne kunnet hekle altså, men jeg er sååå dårlig på slikt håndarbeid:)

    SvarSlett
  2. Kjempesøte! Herlige farger:-)
    Takk for koselig hilsen!

    Klem

    SvarSlett
  3. Så utrolig søøøte eggevarmere i flotte farger :) Så flink du er!

    Klem fra Lite hi

    SvarSlett