fredag 11. april 2014

DIY - Smykkelist


Smykker blir det alltid litt mye av hos meg, både fordi jeg liker å lage en del selv, men også fordi jeg har kjøpt mye smykker opp gjennom årene. Jeg syns ikke smykkeskrin er den mest praktiske oppbevaring. For det første blir det alt for fort fullt, og i tillegg ender de fort i en stor krøll om de ligger for tett sammen.

I garderoben vår har vi spikret opp lister som vi har skrudd fast kroker på. Dette er genial oppbevaring til smykker, ambånd, hårpynt, små vesker og lignenede. 

Du trenger:
Lister
Vinkelkroker
Drill m. tynt borr
Spiker/skruer

Kutt opp listene i den lengden du vil ha. Skru eller spikre dem fast til veggen (kan være lurt å borre hull i forkant for å hindre at listene sprekker). Lag små hull med tynt borr der du vil ha krokene. Skru i krokene. Har du liten plass kan kroker skures rett i innsiden av skapdørene dine. Men husk at å forborre er uansett lurt.


5 kommentarer:

  1. Veldig fint å kunne henge opp smykkene, så ser man bedre hva man har :)

    God påske,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  2. Så lurt!!
    Flink du:))

    Ha en fin påske ♥

    SvarSlett
  3. For en flott DIY :-) Må også takke for en kjempe fin kommentar hos meg, en ærlig og fin forklaring :) Jeg synes det hjalp å få de ulike applikasjonene ut av telefonen, og jeg er nå minimalt på telefonen før jenta mi er i seng. Da er det kun bloggen jeg har å sysle med, og den føles ikke som tvang, kun kos og jeg gjør det når jeg har tid og lyst. Ønsker deg ei nydelig påske - her drar vi straks på påskeferie til fjellet, og der skal tiden nytes til spilling og gode samtaler. Null tv i nærheten og det er skjønt. Fin tirsdag til deg. Klem fra Monica.

    SvarSlett
  4. Fin og smart smykkeoppbevaring!! Jeg er så dårlig på å bruke smykker. burde bli mye flinkere :)
    Stoffet på benken min har jeg byttet til meg eller kjøpt fra Marthe med bloggen Arvingen. Tror hun selger enda, og det kan jo hende hun har igjen litt :) Håper dere har hatt ei fin påske! For min del var det veldig hardt å starte opp igjen på jobb i dag! Bra det er langhelg igjen neste uke :)
    Klem, Randi.

    SvarSlett
  5. Lurt og lekkert!

    Fin søndagskveld fra
    Lena // Mrs. Monday

    SvarSlett