tirsdag 19. august 2014

Sunn matboks?

 
Alle bilder er av Anita Husevåg

                        
Jeg fikk en spennende forespørsel for litt siden. Anita, forfatter av bloggen Grønne røtter spurte om jeg objektivt ville anmelde hennes nye e-bok "Sunne matbokser". Jeg fikk klar beskjed om å ikke legge noe i mellom og skrive min ærlige mening. Dette syntes jeg hørtes veldig spennende ut, og jeg må jo innrømme at jeg trigget litt på  tittelen og innholdet i boka. Etter å ha lest boken viser det seg at vi er ganske like i vår kostholdsfilosofi :) Så jeg deler med glede mine tanker om hennes bok med dere.

Jeg ønsker å formidle sunn matglede og sunne matvaner. Som Anita så tror jeg på å lage mat fra bunnen og bruke naturlige råvarer. Minst mulig halv- og helfabrikat. Ja til å vite hva det er i maten jeg serverer barna og gjestene mine.

For å ikke bruke alt for mange ord valgte jeg å lage pluss- og minuslister om boka. Under ser du mine vurderinger.

Pluss:
- allergivennlige oppskrifter
- mange gode tips til en alternativ og næringsrik matpakke
- fokus på sunne og naturlige råvarer
- enkle oppskrifter
- apetittelige og fristende matbokser
- lenker til hvor en får kjøpt alle de flotte matboksene


Minus:
- det brukes en del helsekostvarer som for folk flest kanskje er ukjente og som nok koster litt i tillegg
- savner brødet en smule (men det er kanskje bare meg :)



For dere som er litt tomme for matpakkeideer eller bare ønsker litt god inspirasjon anbefaler jeg boka på det varmeste. Her er mange gode og nye tips som ikke nødvendigvis tar så mye tid. Lykke til med skolestart og matpakker! 

Boka får du kjøpt her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar