fredag 22. august 2014

Sikksakkpute


Endelig helg! Det som er så deilig når ferien er over at en får den ordentlige helgefølelsen tilbake. Etter en travel jobbuke nå med skolestart er det deilig å kunne puste ut og legge seg langflat i sofaen en fredagskveld. Jeg lovte at jeg skulle si hvordan jeg har laget sikksakkputa.

Gratis oppskrift på mønsteret finner du her.

Jeg strikket et stykke med 4 x mønsteret. Jeg målte meg til lengden utifra puten jeg skulle bruke. Jeg brukte stoffrester fra sakkosekken jeg har sydd tidligere og laget det som innerpute. Det strikkede stykket la jeg sammen med den ene siden av puta (rette mot rette). Så sydde jeg rundt som jeg ville gjort med en vanlig pute. Kan hende dette blir litt gresk for folk som ikke strikker og syr noe særlig. Beklager det, men av og til gjøres ting med improvisasjon her. 


Ønsker alle en riktig god helg, enten du ligger langflat på sofaen eller er ute på vift ;)

2 kommentarer:

  1. Ja, det var helt gresk for meg.... Meeen så kan jo ikke jeg strikke heller da ;). Puta var i allefall døds nydelig!
    Klem Madelén

    SvarSlett
  2. Kjempestilig pute du har laga!

    Ynskjer deg ein herleg kveld!

    SvarSlett