søndag 1. september 2013

Germini - ny favoritt


Tror jeg har fått meg en ny favoritt blant avskårne blomster. Nemlig Germini. Det er en avart av Gerbera ettersom jeg har forstått. Men jeg syns de ser mye tøffere ut, og på meg virker det som de er mye mer hardføre. Selve blomsten er også mye mer fyldig og litt "lurvete". Minner i grunnet litt om kronen til en løvetann :)


Jeg hadde et gratisklipp på bukett og valgte denne nydelig fargen. Jeg ble gledelig overrasket over hvor lenge de stod. Husker ikke nøyaktig, men vet at de stod mye lenger enn en vanlig bukett med roser.

Vet du noe om denne blomsten? 


Ønsker alle lesere en riktig god søndag!


5 kommentarer:

  1. Så nydelege bilder, duse fine pastellfargar :-) eg har likt denne blomstn lenge, men veit ikkje så mykje om den sånn teoretisk sett.
    Klem

    SvarSlett
  2. Det er en nydelig blomst ja:))
    Er veldig glad i de jeg og.

    Flott blogg du har!!
    Legger meg til som følger:)

    SvarSlett
  3. Jeg vet at det er min absolutte favoritt innen blomster;)
    Liker de best i rosa, med skarp grønn i midten!
    Hele brudebuketten min var laget av germini.
    De står ca en uke om du bruker lite vann i vasen.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  4. Hei! :D Så fin blogg du har. Søkte opp kåper til små piker og var så heldig å komme inn her å finne en skatt. Falt pladask for den fine Bibbi kåpen du hadde strikket. Prøvde å få oppskriften fra Sandnes garn, men de kunne ikke finne den i sine mapper. Så håpet at du kanskje ville dele oppskriften med meg? =)Kanskje du kunne sende den til meg på mail: charlie_2208@hotmail.com

    SvarSlett
  5. N Y D E L I G E bilder...., og blomst:)

    SvarSlett