fredag 1. mars 2013

Orden i papirene?


Er du en av dem som har alt på stell når det gjelder papirer? Ikke du heller nei :) 

Hos oss har vi en tendens til å slenge fra oss all post vi tar inn på den store øya på kjøkkenet. Etter å ha tatt i bruk et tips jeg fikk fra et innslag på God morgen Norge har det blitt ganske mye bedre. Må innrømme at det fortsatt flyter veldig der hvor papirene ender, på kontoret. Men det er ikke så synlig, så der fungerer det med litt skippertaksrydding... :) 


Har du mye papir liggende rundt omkring? Da er mitt tips til deg. Lag deg et sted hvor du fast legger fra deg posten, og lag et sorteringssystem som fungerer for deg.

Her er det vi kommer inn fra garasje og grovinngang.  
Vi har plassert hyllene et sted som vi går forbi hver dag.




Vi har brukt svarte arkivhyller. Den øverste hylla er merket med INNBOKS. Her legger vi all post vi tar i hus, i stedet for å legge det på benken. Så tar vi en rydding i den når vi har tid. Den har ikke plass til så mye, så vi må gjøre det med jevne mellomrom.



Den andre hylla er merket med UBETALTE REGNINGER. Her får vi samlet regninger som må betales, og vi slipper at det kommer purringer på de regningene som havner nederst i bunka på benken... Vet ikke om noen kjenner seg igjen i dette. Men slik har det i hvert fall vært hos oss en god stund.



Kanskje jeg nå har inspirert noen til å få gjort noe med papirrotet? Eller var du kanskje en av dem som har alt slikt på stell? Da kan du i tilfelle bare se bort fra dette innlegget ;)

Ønsker alle lesere en riktig god helg!

1 kommentar:

  1. Lurt! lurt, lurt! Skal absolutt lage meg en plass nær inngangen vår...det er jo der det hoper seg opp (hm...eller på kjøkkenbenken!) Pusser opp kontoret, og strever med å finne gode løsninger til alt som må oppbevares...takk for tips!
    ønsker deg en finfin helg:)
    klem nina

    SvarSlett