tirsdag 8. januar 2013

Vinterens store strikkeprosjekt



Jeg har begitt meg ut på et stort strikkeprosjekt denne vinteren. Jeg skal nemlig strikke kofte til meg selv. Har strikket en lignende kofte til dattera mi tidligere, men det er ikke fullt så skummelt som å strikke til kresne meg. Det ser foreløpig ut til å gå bra. Er kommet ca halvveis. Har strikket nederste del av bolen og har begynt på en arm. Dette er hovedprosjektet for øyeblikket. Men jeg har jo også mange småprosjekter innimellom. Derfor tar det nok litt tid før den er helt ferdig tenker jeg. Skal selvfølgelig legge ut bilder av ferdig kofte.



Oppskriften jeg bruker er fra Sandnes garn. Hefte nr: 0911 dame. Mix dame. Jeg strikker med mini alpacca fra Sandnes garn. Farger:  Koks (1088), Rosa (4611), Mellomgrå (1053), Lys grå (1042), Natur (1001) og en sølvtråd. Bunnfargen er i koks.


2 kommentarer:

  1. Fantastisk fin kofta !

    Kjekk blogg du har - gler meg til å følga deg vidare :)

    Klem Birgit

    SvarSlett
  2. Den var skikkelig fin!:)
    likte veldig godt fargene dine, friskt og feminint med den rosa;)
    mitt strikkeprosjekt er marius med rund sal...
    først til meg selv, så tunika til frøken dings;)
    (siden jeg ikke tør å ta på andre fellinger, blir det ikke noe på guttene...;)
    klem nina

    SvarSlett