fredag 25. januar 2013

Kyllingsuppe med tomat og karri


Lysten på noe godt til kvelden? Dette er en av mine favorittsupper. Den er veldig enkel å lage og er fryktelig god. Den kan også lett varieres. Oppskriften har jeg fått av min kjære søster. Takk Karen, for at jeg fikk dele den her!


Kyllingsuppe med tomat og karri 
4 porsjoner

3-4 kyllingfileter
1 eple
1 gul løk
2 ss margarin
1/2 ss karri
1 boks grovhakka hermetiske tomater
2 dl vann
3 dl matfløte
2 terninger gr.sk.buljong
1 ts sukker
4 små poteter
litt frosne erter (kan sløyfes)





Skjær kyllingfiletene i biter. Finhakk løken. Skrell og del eplet og potetene i biter. Fres kyllingen i margarinet. Tilsett løk og fres videre til den er blank. Ha i eple- og potetbiter og  fres i et par minutter. Dryss på karri og rør rundt. Tilsett tomater, vann og buljongterninger. Småkok i 10 min eller til potetene er møre. Ha i fløte og eventuelt erter. Smak til med salt og pepper.

Jeg pleier å droppe ertene. Ellers går det an å ha mange slags grønnsaker i. Feks. mais eller paprika.

Serveres med godt brød til.

Vel bekomme!


Ønsker alle lesere en riktig god helg!



5 kommentarer:

  1. Mmmm.. det så deilig ut!

    Måtte innom og titte hos deg. Så at du var en av oss rogalandsbloggere, og så hadde jeg ikke vært hos deg enda. Sorry. Pleier vanligvis å henge med der, selv om det blir mindre og mindre tid til å legge igjen kommentarer hos blogger jeg følger:)

    Så utrolig fin blogg du har med mange fine og fristende oppskrifter! La meg til som følger hos deg jeg:))

    Ønsker deg ei god helg
    Klem Tonje

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar! Veldig kjekt med respons!
      Setter stor pris på at du vil følge :)

      Slett
  2. Genialt at noen deler matoppskrifter! Dette blir middag neste uke:) så skikkelig godt ut! Veldig kjekt du la igjen hyggelig hilsen hos meg. Legger meg til som følger her jeg:)
    Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Takk for maten! Den var fortreffelig. Hadde denne suppen til middag nå nettopp:)
    Hele familien likte den!

    SvarSlett