mandag 17. desember 2012

Kjekke små gavetips


Er du ferdig med julegavene? Eller har du kanskje noen smågaver igjen? Noen venninner som du pleier å gi en liten ting til? Eller har venninna di fått en baby som det er kjekt å gi en liten oppmerksomhet til?


Her kommer et par tips til kjappe og fine gaver, både hjemmelagde og kjøpte.




Disse bordskånerne lager du veldig kjapt med vattkuler fra feks. Søstrene Grene. Sy sammen i en ring, fest tråden. De er både praktiske og dekorative. Denne ideen har jeg sett på diverse blogger. Er usikker på hvem som har opphavet til ideen.





En enkel babygave er et par med slike votter som dette. Oppskriften er fra boka "Strikk til nøstebarn". De strikkes i et stykke og sys sammen. Veldig enkelt og greit. Jeg har også heklet en snor mellom vottene så de ikke mistes så lett. Kjekk gave til babyen :)



Her har du tre av de mest geniale tingene jeg har i hus som jeg også vil anbefale som praktiske venninnegaver:

1. Rivjern for hvitløk, ingefær, muskatnøtt, sitronskall, parmesan etc. Utrolig grei å ha på kjøkkenet. Selges på butikker med kjøkkenutstyr til ca. 200kr

2. Oppvasksvamp med plass til oppvaskmiddel. Denne hadde jeg ikke klart meg uten. Det vi ikke vil ha i maskinen får vi vaska opp kjapt og greit ved hjelp av denne og rennende vann fra kranen.
60-70kr på Chlas Ohlson

3. Enjo eyepad. Enjo sine sminkefjernere. Tar bort sminken i en fei . 59kr for 2 stk. Kan bestilles her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar