fredag 14. september 2012

Baby-Uggs



Oppskriften på disse søte babytøflene fant jeg på denne fine bloggen: MusMei & Hemilia





Oppskriften er det bloggeren selv som har laget, og da syns jeg det er kjekt å kunne kjøpe oppskriften og støtte opp om kreativiteten :) Jeg betalte 60kr for oppskriften. 
Dersom du trykker her kommer du direkte til infoen om oppskriften. Den kan bestilles på mail: post@hemilia.no - da får du den tilsendt i PDF når betalingen din er registrert.

Et lite tips for en fastere såle: gå ned til p 2,5 og pass på å strikke ekstra stramt når du skal strikke sålen (fra fig.9 i oppskriften). Det er fort gjort at sålekanten blir litt løs og stor visst ikke.




Jeg brukte garnet som står i oppskriften; Drops sitt merino ull. Det er utrolig mykt og er tykkere enn babyull, så det egner seg veldig godt. I tillegg er det elastisk slik at tøflene sitter godt på foten.

Knappene kan en variere etter smak. Jeg brukte treknapper med rosa/lilla blomster fra stoff og stil.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar