mandag 6. august 2012

Tid for høstblomster?



Ja, jeg vil påstå det. I hvert fall hos meg.

For når:


 Margerittene er mer brune enn grønne, hvite og gule...

Når perleblomsten ikke har vært blå på en stund...

og når lavendelen henger med hodet og ikke lenger blomstrer...


Da ER det på tide å gjøre noe. Når en har vært på ferie og ikke brydd seg med å få noen til å se til blomstene blir det vel fort seende slik ut. Men så er jeg heller ingen ekspert på blomsterstell, så mye av forfallet kan nok skyldes min uvitenhet...

Men da er det i hvert fall deilig å få litt nye, friske blomster på plass - med løfte fra butikken om at de skal holde utover høsten. Det gjenstår jo og se ;)

Japanbergknapp (Sedum Cauticola
Staude - som jeg skal ta inn til vinteren og plante ut på ny neste år.


 
                  Til venstre:  hvit Victoria Aster                  I forgrunnen: Kule krysantemum



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar