lørdag 7. april 2012

Lei av strømpepinner?



Det er sikkert flere enn meg som ikke er overbegeistret for strømpepinner. Men det finnes en annen løsning; magisk løkke. Da bruker du bare en lang rundpinne 30 eller 40 cm og legger en løkke på hver side av strikket, du deler det i to slik at du får to sider. Når du har strikket en side drar du pinnene over på motsatt side men sørg alltid for at du har en god løkke på hver side.







Bruksområder: Sokker, bukseben, ermer m.m. 



Denne buksa er fra boka "Myk start"; sparkebukse med fot. Jeg droppa foten og lagde vrangbord i stedet.






Sokkene under er også fra boka "Myk start". De skal egentlig strikkes med en konstrastfarge i sålen og med en snor rundt ankelen, men jeg lagde min egen litt enklere variant.   


    


Luen er Sandnes garn sin hjelmlue. En gammel oppskrift. Luen har en fantastisk god passform.



1 kommentar:

  1. Så fint det ble, nydelige farger var det også. Jeg strikket slike sokker til gutten min når han var liten og ny, de er så gode:-)

    God påske!

    Klem fra Annfrid

    SvarSlett