torsdag 3. november 2011

Babyteppe med bestemorruter



Jeg heklet dette teppet i barselgave til en venninne for noen år tilbake.
Bestemorruter er utrolig enkelt og lar seg tilpasse på mange måter.

Jeg begynte veldig optimistisk med de små rutene (de som viser som blomster).
Men det tok sin tid og det ble forferdelig mange tråder å feste. Derfor endte jeg opp også
med noen store ensfargede ruter som tilsvarer fire av de små blomsterrutene.
Når jeg hadde sydd sammen alle rutene så jeg at teppet ble litt lite.
Derfor heklet jeg bare videre rundt på samme måte bare med hvitt.
Til slutt lagde jeg "blonde"kanten i lyserosa.
Dette er en genial måte å få brukt opp litt restegarn på.

På youtube finnes det utallige videoer av hvordan en lager slike ruter.
Søk på "bestemorruter" eller "granny squares".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar