tirsdag 9. august 2016

Leselyst!!!



Sommer er likestilt med lesing for min del. Det er nesten som jeg blir mer lykkelig til mer jeg får lest. Jeg elsker å drømme meg vekk i gode bøker og denne sommeren har leseopplevelsene stått i kø. Derfor fant jeg ut at jeg vil dele noen av dem med dere. 


En god bok for meg er når jeg tar meg selv i å gå og savne hovedpersonene lenge etter at jeg er ferdig med boken. Jeg er gjerne også litt trist og kan ikke tro at det vil komme en slik leseopplevelse igjen. 

Nedenfor finner du en liste med mine anbefalinger.




Krystallslottet - Jeanette Walls
Denne boka rørte med hele mitt følelsesspekter. Jeg tror det er første bok som noen gang har gitt meg enda mer forståelse og mer aksept for annerledeshet.

Bienes historie - Maja Lunde
Denne var både spennende, fascinerende, vakker og urovekkende. Jeg liker hvordan den fabulerer rundt hvordan fremtiden ville vært om vi ikke hadde bier. Den klarer å fengsle meg med korte kapitler med en spennende avslutning. Umulig å legge fra seg.

Indias datter -  Shilpi Somaya Gowda
En bok som røsker i et morshjerte. Spennende skildringer av to familier med store kulturforskjeller. Tror alle har godt av å bli kjent med en kultur som er helt annerledes fra den vestlige. 

Blomstenes hemmelige språk - Vanessa Diffenbaug
En omtale på omslaget forteller at boka er magisk og umulig å ikke la seg berøre av. Det kan jeg skrive under på selv om jeg bare er halvveis...


Når jeg skal finne bøker jeg skal lese forhører jeg meg gjerne rundt hva som er andres favoritter. På den måten har jeg nå en lang rekke med bøker som nære og kjente har anbefalt. Nedenfor finner du listen som jeg skal fortsette på etterpå :)


En ettermiddag om høsten - Mirjam Kristensen
Mi briljante venninne - Elena Ferrante
Ville hester - Jeanette Walls
De syv søstre - Lucinda Riley
Så lenge det er stjerner på himmelen - Kristin Harmel
Mormor danser i regnet - Trude Teige
Karitas - Kristin Marja Baldursdottir
Karitas: Kaos på lerretet - Kristin Marja Baldursdottir


Tusen takk til alle som har kommet med leseforslag!

2 kommentarer:

  1. Takk for gode tips ! Skal sjekke disse ut,for meg høre bøker og lesetid høsten til .
    Ha en fin kveld .
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Takk for fine tips.Om du trenger flere tips lagde jeg et innlegg tidligere i sommer:)

    Klem -L-

    SvarSlett